Novinky ze světa cyklistiky

Bergamont Revox 9.0
Toto kolo od německého Bergamontu tvoří současně dobrý poměr ceny a výkonu, má do detailu propracovaný karborátorový rám. Pomalu se tato novinka zabydluje na českém trhu a vám představíme tento karbonový hardtail, který je velmi zajímavě zpracován a nabízí kombinaci oblíbeného XT a také karbonového rámu.
Hned jako zprvu je třeba zaznamenat, že tento představovaný model je již minulostí, protože Bargamont v rámci další modelové řady pro rok 2018 uvedl neskutečnou verzi tohoto rámu, nicméně to spočívá v doplňcích vnitřního vedení, které je dosud ještě vedeno vnějškem po rámové trubce, která je na spodním rámu.
Samotný rám a jeho tvar je v podstatě bez žádných radikálních změn. Jsou použita karbonová vlákna high modulus ze kterých je vytvořen. Tato vlákna u Bergamontu jsou označována jako Ultra lite MCS composite. Také je na něm zajímavé to, že se vizuálně liší velikostmi. L a XL mají u sedla trubku a tam patrně malou sedlovou vzpěru, která je výborná v tom, že se stará o tuhost celého rámu, zatímco menší velikosti jako je S a M tuto vzpěru nemají a postrádají ji , je tam realizováno vyztužení, které je pouze přidáním materiálu. Jelikož je v nabídce tento rám už několik let, takže patří mezi zástupce klasiky. Toto obnáší přední kratší rámovou část a také kombinaci několika úhlů. V této kategorii kol není pevná osa standardu 142×12 mm ničím neobvyklé nebo nečekané, stejně jako direct mount, který slouží k uchycení přesmykače. Středové složení PF92 je také jakž takž standardem v této kategorii kol.

Nová sada Sram 2017
Vůbec jednoduché to nemá ani letošní Sram z Ameriky. Proti Shimanu vyráží do boje s novou sadou 1×11. Sram je momentálně s deseti řadami svého MTB řazení. Toto řazení pokrývá celou škálu komponentů, které jsou určené pro různá použití a i cenově se velmi liší. Teď je tedy jasné jaký je trend a to přechod na jednopřevodník. Jenže odříznout většinu přesmykačů a dvojpřevodníkové kliky se stále nikdo ještě neodhodlal. Tato novinka s sebou nese i označení NX, také rozšiřuje rady systému 1×11 a model ještě dostupnější než byl do teď GX. Samozřejmě jde současně o kompromisní řešení, které je otevírané daleko více zákazníkům, kteří používali dosud některý ze systémů jako je například 2×10 nebo 2×11. Nový Sran NX je postaven na nové kazetě 11-42z. a to na jedenáctipastorkové, která je určená hlavně pro běžné kompatibilní ořechy Shimano. Tvoří také jedenáctizubový pastorek.